ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΓΕΛ ΛΙΜΕΝΑΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΜΕΡΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Η πρόσφατη νομοθετική  τροπολογία του ΥΠΑΙΘ, σύμφωνα με την οποία  δύναται να τοποθετηθούν κάμερες στα σχολεία προκειμένου να υπάρχει ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων, μας βρίσκει αντίθετους και απαιτούμε την απόσυρσή του γιατί:

1. Η συγκεκριμένη τροπολογία «τρύπωσε» αιφνιδιαστικά σε  ν/σ του Υπουργείου μετανάστευσης και ασύλου, εν μέσω πανδημίας, με τα σχολεία κλειστά, χωρίς να προηγηθεί για ένα τόσο σοβαρό θέμα κανένας διάλογος και καμιά διαβούλευση με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς των μαθητών.

2. Δεν διασφαλίζει την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την ιδιωτικότητα των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθηγητών και μαθητών κατά παράβαση διεθνών κανόνων.

 3. Γεννά ένα σωρό ζητήματα για τα παιδιά καθώς η διδασκαλία στην τάξη συνδιαμορφώνεται με τους μαθητές. Οι διάλογοι, τα λάθη, τα απρόοπτα στις συμπεριφορές των παιδιών δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνονται viral στην γειτονιά και σε όλο τον κόσμο. Ο φόβος της δημόσιας διαπόμπευσης και της άσκησης ανεύθυνης κριτικής από στοιχεία μάλιστα που δεν θα έχουν καμιά απολύτως σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία  θα ρίχνουν βαριά τη σκιά τους πάνω στους μαθητές. Το ζωντανό εργαστήρι παραγωγής γνώσης και παιδαγωγικής κουλτούρας που είναι η σχολική αίθουσα θα μετατραπεί σε δασκαλοκεντρικό βήμα εκπομπής αποστειρωμένων μαθημάτων με παγωμένους θεατές.

4. Νομιμοποιεί την λογική της «κλειδαρότρυπας» αποξηραίνοντας την σχολική αίθουσα από την δροσιά της ενώ την ίδια στιγμή επιφορτίζει τα καθήκοντα του δασκάλου και με εκείνα του «κάμεραμαν» που είναι πρωτόγνωρα και ξένα με την γνωστική και παιδαγωγική του αποστολή. Μάλιστα η ευθύνη της αναμετάδοσης θα πέφτει αποκλειστικά στις πλάτες των δασκάλων με τις συνέπειες από μια ενδεχόμενη παρατυπία στην αναμετάδοση να τους εμπλέκει και σε δικαστικές περιπέτειες ακόμα.

5. Υποδαυλίζει τον κοινωνικό αυτοματισμό με πρωτοφανείς επιθέσεις εναντίον των εκπαιδευτικών, φαινόμενα που βιώνουμε το τελευταίο διάστημα, μέσα από συχνές αναφορές του τύπου «τι φοβούνται ή τι έχουν να κρύψουν», φανερώνοντας τις πραγματικές προθέσεις των εμπνευστών της, που δεν είναι φιλομαθητικές όπως υποκριτικά διατείνονται, αλλά έχουν στόχο την επαναφορά του αναχρονιστικού θεσμού του επιθεωρητή, σε σύγχρονη βελτιωμένη έκδοση, για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Τέλος η τοποθέτηση καμερών στις σχολικές αίθουσες λειτουργεί σαν αντιπερισπασμός στην κοινή γνώμη για να μείνουν στο απυρόβλητο τα μεγάλα προβλήματα που μαστίζουν το Δημόσιο σχολείο. Προβλήματα που έχουν την ρίζα τους στην υποχρηματοδότηση της παιδείας μας, με συνέπειες στις απαράδεκτες σχολικές υποδομές και στην υποστελέχωση των σχολείων. Προβλήματα που οξύνονται ακόμα περισσότερο με την επικείμενη ψήφιση του πολυνομοσχεδίου Κεραμέως  καθώς δεν προβλέπει τους απαραίτητους διορισμούς, ακολουθώντας την πεπατημένη της τοποθέτησης αναπληρωτών καθηγητών για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών, γεγονός που οδηγεί με τη σειρά του στην απώλεια χιλιάδων διδακτικών ωρών κάθε χρόνο εις βάρος των μαθητών. Ακόμα η αύξηση των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων και η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων ενισχύει τον εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα του Λυκείου, αυξάνει την μαθητική αποτυχία σπρώχνοντας τους στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, απαξιώνει την αυτονομία του και υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης μόρφωσης στα παιδιά. Αντιπαιδαγωγική και αναχρονιστική διάταξη θεωρούμε και την αναβίωση της εγγραφής του χαρακτηρισμού της διαγωγής των μαθητών στα απολυτήριά τους.

Εμείς οι καθηγητές του Λυκείου Λιμεναρίων δηλώνουμε την προσήλωσή μας σε ένα ελεύθερο, αξιόπιστο, δωρεάν δημόσιο σχολείο χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς που θα δίνει μόρφωση στους νέους μας και θα λαξεύει την προσωπικότητά τους με οδηγό τις σύγχρονες παιδαγωγικές αξίες της δημοκρατίας και του πολιτισμού μας.